Drążek prowadzi od przekładni kierowniczej do przedniego koła, konkretnie do zwrotnicy. Drążki są dwa, po obu stronach auta. Końcówka drążka kierowniczego (końcówka drążka kierowniczego poprzecznego) to element między właściwym drążkiem a zwrotnicą, z przegubem kulowym. Końcówka, poddawana jest drganiom, szarpaniom, popularnie mówiąc „wyrabia się”, tak samo jak zawieszenie.
Jak mogę uszkodzić końcówkę drążka?
Jak będę ostro jeździł po złych nawierzchniach, jak nie będę hamował przed dziurami, wyrwami, krawężnikami. Jak nie będę dbał o zawieszenie kół. Może być i tak, że nadmierny luz koła – spowodowany złym stanem zawieszenia – negatywnie wpłynie na końcówki drążków kierowniczych. Później, na zasadzie domina, może dojść do uszkodzenia przekładni kierowniczej, a to już bardziej kosztowna sprawa, i w zakupie części, i w robociźnie. Najczęściej objawem świadczącym o konieczności wymiany końcówki drążka jest pukanie dochodzące spod samochodu.
Dodaj komentarz