Peugeot, francuski Mercedes
Tak kiedyś nazywano Peugeota, naprawdę. Z Mercedesem walki na postrzeganie przez klientów nie udało się wygrać, lepiej może poszło na własnym, francuskim rynku. Jednak od sześciu lat najbardziej prestiżowa, francuska marka to DS, należący do tego samego koncernu PSA. Peugeot jest w PSA najważniejszy i tak ten prestiż sobie ustawił.
Dlaczego niektóre modele mają 0 w środku, a inne 00?
Trzycyfrowe oznaczenie z zerem w środku ma bardzo długą tradycję. Z powodu sprzeciwu Peugeota najważniejszy, jak się okazało, model w historii Porsche musiał przeistoczyć się z 901 w 911. Przez lata ostatnia cyfra zmieniała się, był np. Peugeot 205, 206, 207, 208. I stop, na „8” to się skończyło. Następca 208 jest 208 itd. A dwa zera symbolizują model nietuzinkowy, wręcz poza podziałem na tradycyjne segmenty. Taki był początkujący te dwa zera 1007, trzydrzwiowy mikrovan z elektrycznie przesuwanymi drzwiami z przodu.
Czym wyróżniają się Peugeoty?
Przed 20-30 laty Peugeoty uchodziły za jedne z najlepiej prowadzących się samochodów popularnych, niesportowych marek. Obecne pod względem zachowania na drodze nie „odjeżdżają” już konkurencji, o ile w ogóle mają nad nią przewagę. Nowe modele posiadają i-Cockpit, czyli deskę rozdzielczą z tablicą wskaźników widoczną nad kierownicą, a nie między jej ramionami. Sama kierownica jest mała, ścięta nie tylko u dołu, ale i u góry. Na pewno do takiej architektury kokpitu trzeba przywyknąć. Jeśli nie przepadasz za wielgachnymi kierownicami, będziesz zachwycony.
Czy najgorszym silnikiem jest turbodiesel 1.6 HDi?
Z pewnością jednym z najgorszych: awarie zaworu recyrkulacji spalin EGR, awarie turbosprężarki, wycieki oleju, szybko zapychający się filtr cząstek stałych FAP, nawet miska olejowa szybko rdzewieje. Benzynowy 1.6 THP ma kłopoty z rozrządem i w ogóle jest trudny w diagnozowaniu. W Peugeotach często figle płata pokładowa elektronika.
Dodaj komentarz